18 Ağustos 2009 Salı

Eurasia dolaylarında Muse.

Neymiş bu aralar bu Muse zımbırtısı.Twilight geldi ortalık supermassive black hole'den geçilmedi,millette delirmiş-miş.Banane ki?
Benim serüven böyle başlamamış en azından ehehe.Muse'u ilk dinleyişte berbat bulmam oldukça sıradan bir durumdu aslında.Zaten hep aynı senaryo,bi şarkıyı dinlersin nefret edersin sonra dinleye dinleye esrarengiz bir biçimde o şarkının büyüsüne kapılır,aşığı olursun ;p Banada büyü yaptılar Space Dementia aracılığıyla.Muazzam ses,seni okyanusta boğabilicek olan sözler ve inişleri çıkışlarıyla fırtınalı piyano sesleri!
-Sıkıcı hayatlarına müzik yaparak renk katmak isteyen 3 genç kişinin grubunun
adıymış bu Muse.O zaman nerden bilceklerdi şimdi harika bi noktada bulunduklarını.
Bugüne dönersem yakın zamanda çıkacak albümlerinden harika bi parçayı paylaşmak istiyorum : United States of Eurasia...
Adına bakınca bu ne ya? Muse yeni bir amaç peşinde herhalde dediğim şarkı.Hatta Türkiye'ye gönderme bile yapılır denildi ama o beklenti aşağıda kaldı tabi dinledikten sonra.Şarkının girişinden itibaren bi Queen dalgası sarıyor insanı hatta 1.30lara gelince 'we are the champions' dicek gibi olunuyor bu benzerlik aşırıya kaçmış açıkcası ama benim en çok hoşuma giden yer 1.33'den sonrası.İyi bir süpriz yapmışlar burda,sevindim.Matt'in United States of diye bağırması ve ilerlerde arkadan -sia,sia! diye sesler gelmeside çok hoş.Şarkı durgunlaşınca harika bir piyano sesinin tekrardan ortaya çıkması en sonda ise füze sesiyle -altında kalan çocuk sesleride var- iyi bir gönderme yapmış olan işte karşınızda : Collateral Damage!
Kısacası Muse arşivine doğu/batı sentezi yapmış olduğu ,sözleriyle iyi gönderme yaptığı zengin bir parçayı ekleyerek beni yeniden mutlu etmeyi başardı ve albümünde çok iyi olacağı sinyalini verdi! Değil mi sevgili proje kardeşi,matt'in deli planlarını destekleyen Haarp? =)
Alttakinede diyorumki yazının tam üstüne oldu bu biraz çıkın Radiohead etkisinden yahu.
-Alın size final :
No one's gonna take me alive
The time has come to make things right
You and i must fight for our rights
You and i must fight to survive.

3 yorum:

ruedescascades dedi ki...

eheh. =)
radiohead'i övdük etti, muse'u unuttuk diyorsun. .p
sarki hakkinda söylenicekleri söylemissin sen zaten. hakkaten güzel olmus.
yahu kültür-sanat forumu gibi olduk. :D son cikan albümler, en iyi filmler, sarki yorumlari,.. =P

haarp dedi ki...

Tabi yahu matt desteklenir.Deli herif.seviyoruz, mk ultra favorimiz oldu bi defa.bu albümü almayan mıttıka olsun! :D

edütdüdüdüt: kültür sanat şeysinden besleniyoruz. =P

Sunburn Syndrome dedi ki...

Harbiden içim dışım tıvaylayt oldu ve herkes Supermassive Black Hole hayranı oldu birden!